Există mai multe motive pentru care lucrul de acasă poate fi dificil pentru unii oameni. Lipsa unui cadru structurat de birou și a supravegherii directe pot duce la procrastinare sau la dificultăți în stabilirea limitelor între viața profesională și cea personală. De asemenea, grijile casnice, televizorul, sau alte responsabilități pot afecta concentrarea și productivitatea în timpul orelor de lucru. Mai mult, pentru unii angajați, absența monitorizării și evaluării directe din partea supervizorilor sau managerilor poate crea incertitudine în ceea ce privește performanța lor și poate genera anxietate.
Am creat acest manager’s checklist pentru companii si echipe care vor sa se asigure ca au tot ce le trebuie pentru a lucra de acasa. Checklist-ul include o lista de intrebari la care managerii companiilor trebuie sa raspunda si o lista de echipamente, instrumente si tehnologii de care angajatul are nevoie pentru a putea lucra eficient la distanta. La final am inclus o serie de link-uri care te pot ajuta.
Resurse
Checklist pentru manageri si team leaderi
❏ Exista o politica pentru lucratul de acasa?
❏ Cum vor fi comunicate deciziile, update-urile si regulile pentru lucratul de acasa?
❏ Fisierele si datele companiei sunt accesibile?
❏ VPN
❏ Autentificare in doi pasi (cu un cod primit prin SMS)
❏ Sunt necesare forward-uri de pe telefonul fix catre un mobil
❏ Este necesara configurarea unui serviciu de fax to mail
❏ Datele esentiale ale companiei sunt securizate?
❏ Firewall
❏ Manager de parole
❏ Securitate si criptare a e-mail-urilor
❏ Backup date server
❏ A fost setat un program pentru update-uri:
❏ Sisteme de operare
❏ Solutii antivirus
❏ Pot fi asistati utilizatorii de catre departamentul IT daca apar probleme?
❏ Au angajatii echipamentele necesare sa isi desfasoare activitatea de acasa?
❏ Au fost instruiti angajatii sa lucreze eficient de acasa?
Echipamente necesare pentru lucratul de acasa
❏ Birou
❏ Scaun de birou
❏ Iluminare adecvata
❏ Laptop sau Computer
❏ Monitor
❏ Webcam
❏ Casti
Tehnologii pentru lucratul de acasa
❏ Conexiune stabila internet
❏ Router
❏ Protectie anti-socuri electrice
❏ Sursa neintreruptibila de curent (UPS)
❏ HDD pentru Backup sau spatiu in cloud
Cum sa crestem productivitatea intalnirilor si sa imbunatatim colaborarea online: Instrumente pentru intalniri online, project management si colaborare
Resurse pentru echipa: Cum sa eficientizezi lucratul de acasa
- Cum sa imbunatatesti munca in echipa
- Imbunatatirea securitatii pentru lucratul de acasa
- Semnarea contractelor la distanta
- Cum sa ramai eficient de acasa
Resurse pentru angajati tai: Strategii pentru lucratul de acasa
Articole asemanatoare
Inspirație și cunoștințe direct în inbox-ul tău.
Înscrieți-vă pentru newsletter-ul nostru lunar și beneficiați de sfaturi și perspective despre modurile de lucru, procesele și securitatea din platforma cloud Microsoft (Office 365, Azure, etc.)