
Recent ai decis că firma ta are nevoie de un furnizor de servicii IT care să te ajute cu diferite aspecte și să soluționeze toate probleme pe care le întâmpini.
Cu toate astea, alegerea unui furnizor de servicii IT se dovedește a fi mai complicată decât ai crezut. Nu ești sigur spre ce ar trebui să te orientezi și cum decizi care e cea mai bună soluție pentru compania ta.
Situația de mai sus e mai des întâlnită decât ai crede. Tocmai de aceea am întocmit o listă de întrebări pe care să le adresezi posibililor furnizori. Le poți folosi cum crezi de cuviință și le poți modifica în funcție de nevoile tale specifice.
Ca să începem cu începutul, vom defini ce este un furnizor de servicii, apoi vom vorbi despre motivele pentru care ar trebui să le iei serviciile în considerare și mai apoi vom trece prin lista de întrebări.
Ce este un furnizor de servicii IT?
Sau, în alte cuvinte, o firmă de suport IT.
Indiferent de denumire, se ocupă cu același lucru: este o firmă contractată care furnizează de la distanță servicii IT precum managementul rețelelor sau aplicațiilor, se asigură că infrastructura securității este în parametri, rezolvă toate problemele de IT și oferă consultanță în domeniu.
Deci, în loc să angajezi tu o persoană sau un întreg departament, poți externaliza aceste servicii și să ai la dispoziție o echipă de specialiști care să își asume responsabilitatea pentru modul în care sistemele tale functioneaza. Mai mult, această echipă poate veni și cu sugestii pentru a preveni anumite probleme sau poate face un audit IT.
De ce ai nevoie de un furnizor de servicii IT?
Acum că e mult mai clar ce anume face un furnizor de servicii de IT, apare întrebarea: de ce ai avea nevoie de un astfel de serviciu?
În primul rând, cum deja am menționat, nu e nevoie să angajezi tu o persoană sau o întreagă echipă. În funcție de mărimea și de profilul firmei tale, s-ar putea ca o singură persoană să nu fie de ajuns. Așadar, contractarea unui furnizor poate ușura acest proces. Nu trebuie să te ocupi de acte, training-uri și toate cele. Contractezi o firmă și stabilești cu ei prețurile și serviciile de care ai nevoie.
Există și alte beneficii care trebuie amintite:
-
- ai partea de o întreagă echipă de profesioniști;
-
- te bucuri de flexibilitate;
-
- ai parte de customer service;
-
- primești soluții croite special pentru tine și pentru nevoile tale;
-
- ai acces la tehnologii de ultimă generație;
-
- rezolvi rapid orice fel de problemă;
-
- pasezi responsabilitatea tuturor serviciilor de IT.
Cum îți dai seama ce furnizor de servicii IT să alegi?
Într-un final, te-ai hotărât să alegi o firmă care să-ți ofere suport IT. Ai mai multe pe listă, poate ai primit recomandări sau ai făcut tu singur research.
Și acum ce se întâmplă? Cum știi ce firmă să alegi și care o să te ajute cel mai mult? Dincolo de criteriile financiare sau cele care țin strict de firmă și de nevoi, întrebările de mai jos îți pot aduce răspunsurile de care ai nevoie pentru a lua o decizie:
Care sunt competențele firmei?
Întrebarea cea mai elementară este legată de competențele firmei. Tu știi deja ce nevoi ai. Acum trebuie să vezi dacă acestea îți pot fi acoperite de către firmă.
Orice furnizor ar trebui să aibă o listă de servicii pe care le oferă. Dacă nu are, e deja un punct în minus.
Să nu crezi că fiecare firmă de IT oferă aceleași servicii. Ele se pot specializa pe diferite nișe și pot avea diferiți experți din diferite domenii. E foarte important să alegi firma care poate oferi serviciile de care tu ai nevoie.
Cum îți poate ajuta compania?
Chiar dacă pare o întrebare simplă, e foarte importantă și este un motiv pentru care e o întrebare deschisă.
Aici este momentul în care firma de IT trebuie să vină cu temele de acasă: să te fi căutat și să vină cu propuneri despre cum ar evolua colaborarea voastră și cum pot îmbunătăți ei firma. La începutul discuției tu îi poți prezenta nevoile tale, iar firma de IT trebuie să vină cu soluții clare. Să nu accepți răspunsuri vagi sau care nu te ajută cu nimic: vrei să știi exact cum te pot ajuta sau ce procese pot eficientiza.
Care e procesul de onboarding?
Chiar dacă ai ales o firmă, procesul de onboarding, adică cel prin care vă cunoașteți și începeți să lucrați împreună diferă de la o firmă la alta. E de ajutor să întrebi din prima cum va arăta acest proces, de ce lucruri vor avea nevoie și cum va decurge totul.
Îți poate spune multe despre cum își tratează firma clienții și cât de bine sunt pregătiți pentru a începe lucrul cu un client nou.
Ce fel de relații cu clienții oferă?
Având în vedere faptul că vei contracta o firmă care să-ți rezolve problemele de IT, serviciile lor de relații cu clienții sunt extrem de importante. Cum îți răspund la problemă, cât de repede o pot face și în ce mod sunt factori care te pot face să decizi între o firmă și alta.
Imaginează-ți că ai o problemă destul de urgentă și firma ta de servicii IT nu răspunde pentru mai multe zile. Sau ai o problemă urgentă și nu o prioritizează, durând extrem de mult să fie rezolvată, în timp ce tu stai în loc cu foarte multe lucruri.
Nu vrem ca astfel de situații să se întâmple, tocmai de aceea modul în care firma va răspunde la aceste întrebări este extrem de important. Poți și testa acest lucru prin a suna la ei în call center, să vezi cât de repede primești răspuns.
Cât de proactivi sunt și dacă au metode prin care să prevină apariția unor probleme în firma ta?
O firmă care furnizează servicii IT ar trebui să fie proactivă și să-ți prezinte modalități sau tehnologii prin care nu doar că poți soluționa probleme, dar le poți și preveni.
Asta îți arată că firma chiar se ia în serios și pun nevoile tale pe primul loc. Mai mult, îți arată și cât de bine ți-au înțeles compania și nevoile și cât de atenți au fost la acest aspect.
Acestea sunt doar câteva întrebări pe care le poți adresa, dar lista poate continua.
Dacă ai nevoie de un furnizor de servicii de IT sau de o analiză a firmei tale, contactează-ne și putem discuta mai multe. Poți chiar să ne adresezi întrebările din acest articol.
Articole asemanatoare

Inspirație și cunoștințe direct în inbox-ul tău.
Înscrieți-vă pentru newsletter-ul nostru lunar și beneficiați de sfaturi și perspective despre modurile de lucru, procesele și securitatea din platforma cloud Microsoft (Office 365, Azure, etc.)