Afacerea ta poate să se bucure de multe beneficii din colaborarea cu un furnizor de servicii IT. Totuși, trebuie să fii atent și să eviți câteva greșeli cheie atunci când îți alegi echipa de furnizori.

Uneori, timpul pe care-l petreci să te gândești la tehnologiile pe care să le folosești în afacerea ta pot să fie destul de costisitoare. În tot acest timp de gândire nu te poți concentra pe nevoile afacerii tale, iar acest fapt poate să conducă la nemulțumirea clienților. 

Aici intervine echipa ta de servicii IT, precum Connsys.

Ei îți permit să externalizezi servicii legate de hardware și tehnologie IT, precum securitatea software-urilor IT sau cloud computing. Furnizorii de servicii IT pot să-ți ofere și o infrastructură IT robustă, pe care să te bazezi în timp ce tu îți concentrezi atenția pe activități ce oferă venit afacerii tale.

E adevărat că există un număr destul de mare de furnizori de servicii IT din care să alegi, însă asta nu înseamnă că toți se vor potrivi pe nevoile afacerii tale. De asemenea, integrarea cu o echipă nepotrivită poate duce la creșteri de cheltuieli fără să fie văzute rezultate clare, probleme de securitate recurente, inconveniențe privind backup-ul datelor tale și situații neplăcute ce au legătură cu perioadele de downtime.

Așadar, trebuie să fii foarte atent când îți alegi echipa. Singurul mod prin care poți evita dezamăgirea lucrului cu o echipă ce nu performează e să eviți aceste 8 greșeli comune când îți cauți furnizorul de servicii IT.

Cele 8 greșeli pe care trebuie să le eviți

Insistența pe tehnologii noi

Multe agenții de publicitate vor să te facă să crezi că cea mai nouă tehnologie îți va rezolva toate problemele. În vreme ce noile virtualizări sau oferte de cloud pot propulsa operațiunile multor companii, s-ar putea ca acestea să nu se potrivească afacerii tale.

Așadar, încearcă să nu lași hype-ul din jurul produselor noi să-ți influențeze decizia de business!

Consideră din start, cu atenție, dacă rezultatele pe care furnizorul de servicii IT ar trebui să ți le aducă și vezi dacă investiția asta te va ajuta să le atingi! Furnizorul tău nu ar trebui să îți creeze confuzie cu produse și funcționalități de ultimă oră – ci ar trebui să te ghideze și să creeze o integrare fără cusur!

Ia în considerare timpii de răspuns

Determinarea timpilor de răspuns ai furnizorului tăi IT este esențială. Trebuie să-i întrebi din start cât timp le ia în general să răspundă anumitor întrebări sau să rezolve probleme punctuale. Asigură-te să iei pulsul și eficienței support-ului chiar în locul unde firma ta își desfășoară activitatea.

O altă eroare gravă poate să fie reprezentată de lipsa informațiilor despre disponibilitatea lor. Echipa ta de IT ar trebui să ofere servicii cât mai rapide și constante, incluzând aici specialiști care o să-ți monitorizeze sistemul. 

Monitorizarea constantă și disponibilitatea te vor asigura că depistezi problemele ce țin de departamentul IT încă din fașă. După aflarea posibilelor probleme, furnizorul poate să administreze patch-uri și upgrade-uri pentru software, pentru a-l feri de dezastre! 

Mai mult de atât, furnizorul tău IT ar trebui să-ți ofere acces simplu la support-ul lor. Ar trebui să poți să-i contactezi oricând via e-mail, telefon sau chat pentru o ghidare instantă.

Neglijarea securității

Să nu iei în considerare funcționalitățile ce țin de securitate ale furnizorului tău de servicii IT poate să fie una din cele mai grave greșeli. Echipele ce nu dispun de mecanisme de apărare bine puse la punct nu-ți pot apăra sistemele din fața atacurilor cibernetice, astfel riscând să pierzi date și acces la anumite resurse. 

Pentru a evita asta, caută furnizori de servicii IT ce te pot proteja în fața malware-ului sau a altor amenințări ce țin de securitatea tehnologică. De asemenea, ar trebui prioritizată protecția datelor confidențiale ale afacerii tale, precum secrete ce țin de comerț sau informațiile clienților.

Când vine vorba de măsuri de securitate specifice, furnizorul tău de servicii IT ar trebui să aibă anumtie funcționalități care previn acțiunile de intruziune a datelor încă de la detectarea lor inițială. Lista include atacuri de tip phishing, simulări, filtrări ale conținutului web, securitatea DNS, protecția punctului final (endpoint), management-ul dispozitivelor mobile și protecția împotriva dark web. 

De asemenea, echipele responsabile de servicii IT ar trebui să elimine intrușii din point-of-sale și rețea înainte ca aceștia să-ți compromită sistemul. Asigurarea că aceștia se conformă regulilor guvernamentale și de securitate este, de asemenea, primordială.

Omiterea bugetului

Multe companii de IT operează sub forma plătește pe măsură ce progresăm în ceea ce privește schemele de pricing. Deși asta ajută să minimizezi investiția inițială, adoptarea unui număr mare de tehnologii simultan fără să consideri consturile recurente poate să pună o presiune mare asupra finanțelor firmei tale.

Așadar, gândește-te de două ori înainte să semnezi linia punctată.

Revizuiește-ți furnizorii de servicii IT temeinic și schițează-ți bugetul cu ajutor profesionist lângă tine. Pașii aceștia pot să te ajute să eviți frustrări considerabile în viitor!

Nedeterminarea scalabilității

Unul din cele mai mari impedimente în creșterea unei companii este alegerea unui furnizor de servicii IT cu scalabilitate ineficientă. 

În contrast, echipele IT scalabile ajută afacerile să evolueze și să crească. Acestea pot să își extindă serviciile constant pentru a se potrivi cu obiectivele companiei, chiar și dacă aceste obiective se schimbă.

Optarea pentru un acord privind nivelul serviciilor non-responsiv

Acordul privind nivelul serviciilor este documentul ce-i trage la răspundere pe furnizorii IT pentru serviciile pe care le prestează. Acest document stabilește standardele pentru responsabilitatea, calitatea, spectrul și timpii de livrare pe care furnizorii se angajează să-i ofere în scris. Fără acest document, scurtat în engleza ca SLA (Service Level Agreement), nu ai nicio garanție în ceea ce privește transparența colaborării voastre.

Când îți alegi furnizorul IT, găsește unul cu un Acord privind Nivelul Serviciilor cât mai responsiv. Așa te poți asigura că SLA-ul tău scalează cu serviciile, în timp ce redă și reliefează îmbunătățiri constante ale serviciilor.

Lipsa antrenamentului unei echipe și a feedback-ului

Povestea nu se termină odată ce ți-ai găsit un furnizor de servicii IT de încredere. Noile tehnologii nu vă vor crește în mod magic profitul sau scădea costurile.

Pentru a-ți atinge scopurile, angajații tăi trebuie să înțeleagă, de asemenea, cum să folosească aceste noi soluții tehnologice. Ține minte că nu fiecare membru al echipei tale va fi capabil să înțeleagă aceste noi instrumente fără probleme. Unii dintre ei poate vor prefera, în continuare, platformele deja existente în firma ta. 

Din fericire, poți angaja experți IT care să-i învețe cum să folosească noile tehnologii. Acești profesioniști ar trebui să simplifice orice pas complex și să sfătuiască angajații, pentru a-ți aduce ție, în schimb, un grad mare de satisfacție și utilizare a noii tale investiții.

De asemenea, unele companii organizează constant astfel de traning-uri dar nu reușesc să monitorizeze performanța propriei echipe. Asta e o mare greșeală, deoarece nu îți permite să analizezi răspunsul angajaților tăi la noile tehnologii. 

Așadar, ocupă-te de realizarea unor chestionare sau a altor forme de feedback, în care poți colecta date despre noile tehnologii introduse și poți afla orice slăbiciune a acestor tehnologii, din perspectiva angajaților tăi.

Ignorarea experiențelor cu foștii clienți

Alegerea unui furnizor IT este similară cu cumpărarea produselor sau serviciilor. Necesitatea analizării unor recenzii din partea altor clienți este crucială în procesul decizional. 

Pentru a putea obține o imagine clară a capacităților pe care echipa ta de IT le are, analizează clienții din prezent și cei din trecut ce activează în industrii similare cu tine. Caută recenzii, testimoniale și cere-i furnizorului o listă de proiecte și referințe din partea unor clienți. 

După ce ți-ai făcut cercetările, ar trebui să știi dacă între furnizorul de servicii IT și tine există compatibilitatea necesară pentru o colaborare profitabilă!

Găsește-ți furnizorul de servicii IT perfect

Nimeni nu vrea să se aleagă cu un furnizor de servicii IT care nu poate livra rezultate clare și profitabile, care lasă compania deschisă unor atacuri cibernetice sau cauzează alte vulnerabilități sistemului tău. Investiția se duce pe apa sâmbătei, iar operațiunile tale suferă grav.

Din fericire, putem să te ajutăm!

Hai să discutăm pentru 10-15 minute, fără niciun fel de obligație. Tu ne comunici nevoile tale, noi îți spunem cum te putem ajuta și așa te asiguri că obții rezultatele pe măsura sumei plătite! 

Servicii de securitate IT - Connsys - Bucuresti

Inspirație și cunoștințe direct în inbox-ul tău.

Înscrieți-vă pentru newsletter-ul nostru lunar și beneficiați de sfaturi și perspective despre modurile de lucru, procesele și securitatea din platforma cloud Microsoft (Office 365, Azure, etc.)