Connsys Externalizare IT | Servicii IT

Newsletter HOW-not-TO

Newsletter HOW-not-TO

Sunt multe tutoriale care te invata cum sa faci un newsletter bun, cautati pe Google si le veti intalni. Eu imi propun acum sa fac o lista cu cele mai mari greseli pe care le poti face in distributia unui newsletter.

Un newsletter este, tehnic, un email cu informatii utile trimis persoanelor care au ca interes comun informatiile continute de acesta.

Newsletterul NU este o modalitate de a atrage vizitatori noi. Este ilegal (spam) si imoral (bun simt) sa trimiti un newsletter catre persoane care nu si-au exprimat acordul pentru a-l primi, in speranta ca il vor gasi util si placut.

Acordul pentru primirea newsletterului trebuie primit INAINTE de trimiterea sa. Cei care il primesc trebuie sa FI ALES sa-l primeasca, abonandu-se de buna voie la acest serviciu. Daca eu nu au ales sa-l primeasca inseamna ca nu si-l doresc, deci vor fi enervati de primirea lui pentru ca le este inutil si le consuma banda de internet si timp fara a le aduce vreun beneficiu.

Alegerea de a primi un newsletter se numeste OPT-IN. Functioneaza doar daca dupa ce s-a facut inscrierea din site se primeste un mesaj de CONFIRMARE pentru inscriere. Altfel, e usor ca un rauvoitor sa te inscrie la 100 de newslettere pe care nu le doresti. Cand le vei primi, fara acordul tau, le vei considera spam. Desi cei ce le trimit sunt de buna credinta, pentru cei ce le primesc ele sunt SPAM. Evita ca newsletterul tau sa devina o unealta de razbunare pentru oameni lipsiti de bun simt, cere o CONFIRMARE de la toate adresele care sunt inscrise.

Toate newsletterele trebuie sa contina o modalitate RAPIDA pentru dezabonare. Poate cel care citeste newsletterul s-a plictisit, caz in care degeaba ii mai trimiti editii noi, il vor enerva mai tare. Poate ca isi schimba adresa de email si vrea sa anuleze abonamentul pe cea veche. Poate ca are probleme cu casuta de email. Indiferent de situatie, datoria ta este sa il lasi sa ALEAGA sa nu primeasca newsletterul. Astfel vei evita un client nemultumit, nu vei strica tot ce ai cladit anterior in relatia cu el.

Este ILEGAL sa trimiti newslettere DOAR cu optiune pentru dezabonare, daca cei ce le primesc nu si-au dat acordul. Tehnica se numeste OPT-OUT si este considerata SPAM.

Chiar daca iti dai datele de contact, newsletterul nesolicitat tot SPAM este considerat. Imaginati-va ca de maine toate firmele din Romania care au un site ar trimite un newsletter OPT-OUT (la care sa alegi sa nu fii abonat). Ar insemna ca intr-o dimineata ai primi 50.000 de newslettere, ai face 50.000 de cereri de desubscriere si ai primi 50.000 de mailuri de confirmare a desubscrierii. Si asta se intampla doar daca totul merge bine… Ok, e exagerat sa fie chiar 50.000, dar deja sunt cateva sute de newslettere romanesti. Gandeste-te ca ai avea de a face cu cateva sute, tot ti-ar fura cateva ore de lucru. Asadar, nu trimite newslettere OPT-OUT, cei ce le primesc le urasc.

 

Nu OBLIGATI clientii (chiar de servicii gratuite) sa se inscrie la newsletter. Se vor inscrie si dupa aceea il vor sterge, raporta ca spam sau ignora. Ei pierd timp, iar dumneavoastra bani. Pur si simplu nu merita!

Nu cumparati baze de date de la terti, chiar daca vi se ofera la un pret bun. NIMENI, repet, NIMENI nu se inscrie pe un site stiind ca va fi agasat pe termen nedeterminat de oricine plateste administratorii siteului. O solutie ar fi sa cereti tertilor sa includa o prezentare cu un link la siteul dvs, numai daca stiti ca isi respecta abonatii, ca i-au obtinut pe cai legale si ca abonatii sunt INTERESATI de acel newsletter. In acest caz va bazati pe numele celor care va promoveaza. Altfel, nu riscati! Sunt o gramada de hoti dispusi sa vanda datele altora pentru cativa banuti. In plus, cand cineva isi da datele pe un site de matrimoniale sau de fotbal, ultima lui bucurie va fi sa primeasca zeci de newslettere de la “colaboratori”, cu continut inutil pentru destinatar.

Nu trimiteti newslettere zilnice sau cu o frecventa nejustificata. Chiar daca au continut bun, newsletterele zilnice devin banale si sunt ignorate. De cele mai multe ori sunt pur si simplu sterse pentru ca e usor sa te saturi si de delicatese cand abunda.

RETINETI ca un abonat primeste un newsletter cata vreme are ceva de castigat. Nimeni nu sta in drum de un newsletter, putini sunt cei care chiar il asteapta, asa ca e e datoria dvs. sa-l faceti cat mai interesant, cat mai la obiect. Nu luati de garantati abonatii, trebuie sa-i castigati si sa-i tineti aproape oferindu-le informatii de calitate, la momentul oportun.

EFICIENTA unui newsletter nu se masoara prin numarul de abonati, ci prin importanta mesajului pentru abonati. Poti vinde de 10 ori mai mult cu un newsletter bun cu 500 de aboanti decat se vinde in general cu un newsletter prost cu 50.000 de abonati.

Un destinatar al newsletterului care nu si-l DORESTE inseamna resurse (timp, bani) irosite. Un SPAM provoaca o reactie negativa celui care il primeste, iar cel ce trimite SPAM-ul capata rapid o imagine negativa. Am intrebat zeci de persoane care au primit spammuri daca au cumparat. Raspunsul unanim este: Nu am cumparat. Dar acum, ca stiu ca sunt spammeri, ii voi evita chiar si cand voi avea nevoie de produsele vandute de ei!

Aveti grija de imaginea newsletterului dumeanvoastra. Comportati-va cu cititorii la fel cum v-ati astepta sa se comporte cu dumneavoastra cei ca va trimit la randul lor informatii necesare.

Am auzit motivatia urmatoare: Spamul cu newsletter e singura metoda prin care putem gasi clienti!

Nu este adevarat. Este o metoda facila la prima vedere. Dar tineti cont ca va distrugeti imaginea, pentru 1 client gasit 1000 va urasc pe dumneavoastra (pe buna dreptate). Riscati, pe langa o imagine foarte proasta, amenzi de la 10 la 500 de milioane ROL. Orice potential castig nu justifica un asemenea risc. In plus, este o practica ielgala. La fel cum nu suntem de acord cu cei care fura din buzunare sau fura online de pe carduri, nu putem fi de acord nici cu SPAM-ul, chiar daca influenta sa negativa nu e atat de vizibila imediat.

EXTRA: NU TRIMITETI MESAJE NESOLICITATE DE ACCEPTARE COMUNICARI COMERCIALE pentru a trimite mai apoi newslettere. In primul rand, aceste mesaje sunt SPAM, respecta partial legea (au date de identificare, dezabonare samd.), dar o incalca pentru ca nu detin acceptul ANTERIOR de trimis astfel de solicitari. Nu va lasati amgiti de cei care cred ca pot ocoli astfel legea, practica este ilegala, iar mesajele sunt SPAM!

Ingrijiti-va newsletterul, respectati-va clientii si asigurati-va un castig onest prin asta.

 

Articol preluat de pe manac.ro


Inapoi la blog

Share daca ti-a placut acest articol



Abonează-te la newsletter

Abonare confirmata!
Ajax Loader
Posted by: admin
Articol scris de

Daniel Ciuta

Sales Manager at Connsys

Daniel este jurnalist si are o experienta de peste 10 ani in comunicare. Pasiunea pentru tehnologie l-a adus la Connsys, unde a preluat atributiile de marketing si vanzari.