Connsys Externalizare IT | Servicii IT

5 aspecte esentiale de care trebuie sa tii cont in setarea unui WiFi intr-o casa de avocatura

5 aspecte esentiale de care trebuie sa tii cont in setarea unui WiFi intr-o casa de avocatura

Accesul la WiFi a devenit o necesitate in mai toate casele de avocatura. Acest lucru se datoreaza dependentei acestui business de informatie si de o conexiune stabila de internet. La asta se adauga si multiplele dispozitive conectate intre ele, care ii confera avocatului mobilitate. In general, WiFi-ul nu functioneaza la capacitatile lui optime. Fie ca nu poti gasi reteaua, nu are semnal putenic, se deconecteaza sau nu respecta cerintele legate de securitate, managerii caselor de avocatura cauta solutii pentru a optimiza acest sistem, dar nu intotdeauna reusesc.

Vrei un WiFi securizat, stabil, puternic si performant? Vezi mai jos ce trebuie sa ceri departamentului tau IT


In momentul in care calci pragul unui birou de avocatura din Bucuresti pentru a cauta sprijin juridic, esti invitat sa te loghezi la un WiFi. 
De aici, experienta de care ai parte ca si client poate fi influenta de mai multi factori. Cum timpul este o resursa foarte importanta, nu iti permiti sa astepti 10 minute pentru a downloada cateva documente, cum nici nu poti trece cu vedere momentele cand conexiunea este picata. 
Astel de lucruri te duc intr-o zona in care pui la indoiala calitatea serviciilor juridice care iti vor fi livrate, cu toate ca nu este intotdeauna cazul sa faci astfel de corelatii. 

Un WiFi bine pus la punct te poate scapa foarte multe batai de cap. Am structurat cele mai elementare proceduri care trebuiesc respectate atunci cand creezi infrastructura unui cabinet de avocatura. Daca ai toate lucrurile acestea puse la punct te vei putea bucura de un semnal puternic si stabil in tot sediul, iar mai mult decat atat, te vei feri de potentialele pericole.

1) Separa reteaua WiFi a angajatilor, de reteaua vizitatorilor


Securitatea informatiei este un subiect mai actual ca niciodata. In fiecare minut, la nivel mondial sunt incepute 500.000 de atacuri, care testeaza vulnerabilitatile a milioane si milioane de calculatoare. Asta nu inseamna un risc pentru biroul tau de avocatura. Separarea retelelor este o metoda similara cu a inchide cu cheia usa de la intrare, in momentul in care pleci de acasa.

Cei care au acces in reteaua vizitatorilor nu trebuie sa aiba alte privilegii in a accesa altceva in afara de conexiunea la internet. Parola trebuie schimbata o data la 6 luni, de catre consultantul tau IT. Cel mai probabil, daca ai externalizat departamentul IT pe mana unor incepatori, nu vei stii niciodata ca vizitatorii au avut acces la serverul unde stochezi datele tale confidentiale. Sau vei afla prea tarziu.

servicii it bucuresti

Reteaua angajatilor necesita si ea putina atentie. Foarte multe cabinete de avocatura isi protejeaza datele confidentiale printr-o serie de limitari de folosinta ale echipamentelor, care nu au neaparat legatura cu WiFi-ul si pe care le voi detalia intr-un alt articol. Ca si masura de securitate, parola de WiFi a retelei destinata angajatilor trebuie schimbata o data la 3 luni, pentru a te asigura ca angajatii de care te poti desparti nu vor mai avea acces la retea. Si mai mult decat atat, angajatii, fara sa isi dea seama de riscuri, ofera de multe ori acces vizitatorilor in reteaua interna. De aici pot aparea scurgeri de informatii sau chiar pierderi iremediabile.

2) Amplaseaza routerul (access point-ul)  in locul potrivit

Aici vorbim de o organizare pe care un consultant IT o face cu ajutorul unor programe speciale. Unul dintre ele masoara intensitatea semnalului si iti arata care este cel mai bun loc pentru a amplasa echipamentul, astfel incat sa aiba acoperire pe toata suprafata. Un alt program te ajuta sa stabilesti pe ce canale ar trebui sa comunice echipamentul. Exista mai multe frecvente pe care ar poate functiona, iar daca ai mai multe puncte de acces in acelasi loc, ele vor interfera si se vor traduce in semnal prost, conexiune instabila si viteza mica de transfer.

servicii it bucuresti

3) Cumpara echipamente de calitate

Cel mai proabil nu o sa vezi utilitatea unui router scump decat atunci cand il folosesti. Un echipament ieftin poate afecta productivitatea echipei tale, care are nevoie de acces continuu la informatie, lucru colaborativ si mobilitate.
Preturile pentru un router performant depind foarte mult de sediul in care iti desfasori activitate, numarul de utilizatori si bugetul pe care esti dispus sa il investesti. Orientativ, vorbim de o investitie intre 500-1500 Ron.

Daca sediul tau este pe mai multe niveluri, un consultant IT iti poate pune pe picioare o retea de acces point-uri, care te vor ajuta sa ai parte mereu de cel mai puternic semnal. De exemplu, WiFi-ul de la parter se va deconecta automat cand urci la etajul 1, iar telefonul tau mobil, tableta sau laptopul se vor conecta la celalalt dispozitiv, astfel incat sa ai mereu cel mai puternic semnal si sa economisesti timp pretios.
 

4) Proceduri clare in momentul in care un angajat pleaca sau este dat afara

Modul in care gestionezi astfel de situatii iti pot influenta semnificativ business-ul. Un angajat de care te desparti iti poate copia sau sterge toate datele din reteaua interna, daca nu exista o politica clara a departamentului de IT legata de acest gen de situatii. Un departament IT externalizat care intelege cu adevarat cat de importante sunt aceste aspecte pentru un business, va schimba automat toate parolele de la reteaua interna.


5) Testeaza providerul de internet

Providerii de internet promit foarte multe lucruri in momentul semnarii contractului. Se intampla insa foarte des ca internetul pe care il platesti sa nu fie cel de care ai parte.
De asta, un departament IT externalizat poate monitoriza latimea de banda alocata de providerul tau de internet, in raport cu cea reala. Aceste monitorizari se vor transforma in niste grafice precum cel din imagine, care vor ajunge la providerul de internet, ca o dovada a problemei ce se cere remediata.



75% din clientii Consys au avut cel putin una din cele 5 probleme pe care le-am enumerat mai sus, in momentul preluarii. Cea mai des intalnita problema in randul cabinetelor de avocatura a fost chiar lipsa unei separari a retelelor, care in cel mai rau caz, i-ar fi permis unui fost angajat sa stearga sau sa copieze toate datele de pe server.
Situatii in care toate fisierele au fost copiate sau serverul a fost spart dintr-o masina parcata in fata sediului nu sunt doar povesti.

Departamentul tau IT e depasit de situatii? Simti ca ai nevoie de mult mai mult? Apeleaza la Connsys

 

 

 


Inapoi la blog

Share daca ti-a placut acest articol



Abonează-te la newsletter

Abonare confirmata!
Ajax Loader
Posted by: admin
Articol scris de

Daniel Ciuta

Sales Manager at Connsys

Daniel este jurnalist si are o experienta de peste 10 ani in comunicare. Pasiunea pentru tehnologie l-a adus la Connsys, unde a preluat atributiile de marketing si vanzari.